Mest efterspurgte svar
Seneste tilføjelser
Travian Answers
Lad os begynde med dit spørgsmål
Søg efter besvarede spørgsmål
For at finde et svar skal du først vælge en overordnet kategori og dernæst vælge underkategorier indtil du finder frem til dit svar. Hvis du ikke finder det svar du søger vil du kunne kontakte os direkte.
Jeg har et spørgsmål om...
Søg efter nøgleord
Du kan finde dit svar let ved at indtaste et søgeord til det du leder efter. Eksempel: Du vil vide hvordan du nedriver en bygning? Skriv nedrivning og se hvilke svar der passer til dette søgeord.
Søg via. oversigt
Foretrækker du at søge via en normal sideoversigt sådan som du kender det fra dine foretrukne internetsider? Det er ikke noget problem, du kan bruge Answers oversigtsnavigation til at finde dit svar.
Eventyr
Eventyr svarer til et missionssystem for din helt. Der er ingen opgaver du behøver at udføre inden for disse eventyr. Alt du skal gøre er at sende din helt til et eventyr på kortet. Når helten ankommer, vil han udforske stedet på kortet og automatisk vende tilbage til din landsby, hvis han overlever.
Eventyr kommer omkring din hovedlandsby og alle landsbyer med en heltebygning. Hvilken by der er heltens hjemmelandsby eller hvor den befinder sig i øjeblikket, har ikke indflydelse på eventyrenes placering. Hvis du ikke ønsker at få eventyr omkring en bestemt by, skal du altså sørge for at byen hverken er hovedlandsby eller har en heltebygning.
Skade ved eventyr
Den modtagne skade for hvert eventyr varierer og øges en smule fra eventyr til eventyr. Før du sender din helt på et eventyr, kan du se sværhedsgraden. “Normale” eventyr er ret lette. Både skaden og erfaringen din helt modtager er ret lav. Selv "svære" eventyr vil som regel ikke dræbe helte med 100% livspoints, men han vil modtage mere skade og få den dobbelte erfaring. Eventyrets placering (oase, vildnis, natarlandsby, osv.) har ingen betydning for den mængde skade der udøves på din helt. Et eventyr beliggende på et bjerg er lige så farligt som en eventyr inde i en natarlandsby. Du kan minimere den skade din helt modtager, ved at øge heltens kampstyrke. Dette kan du gøre på to måder. Adskillige genstande tilføjer kampstyrke til din helt, men du kan også øge heltens kampstyrke ved at placere nogle evnepoints i den evne ved niveaustigning.
Tilgængelige eventyr kan ses på kortet. Der er også en liste over alle tilgængelige eventyr inde i heltepanelet. Der er en del ting en helt kan finde når den er på eventyr.
- Ingenting (bortset fra skade og erfaring)
- Rustning/Våben (ethvert muligt kvalitetsniveau)
- Udstyr
- Sølv
- Råstoffer
- Spredte tropper
Der har været mange spørgsmål omkring de varierende belønninger folk får fra deres første 10 eventyr. Du skal vide at alle får stort set de samme resultater fra de første 10 eventyr de tager. Følgende er en liste over hvad du vil modtage i dine første eventyr:
- 1x intet andet end erfaring
- 1x hest
- 2x råstoffer
- 2x sølv
- 1x tropper (basisenhed af dit folkeslag, 3 stk for at være præcis)
- 1x et antal bure
- 1x Visdommens Bog
- 1x et antal salver
Belønningerne vil altid være det samme - det er kun rækkefølgen der er forskellig. Dette betyder selvfølgelig at du ikke nødvendigvis modtager tingene i den rækkefølge jeg har skrevet dem. Derefter vil belønningerne og de fundne ting være tilfældige, men alle har den samme chance for at finde noget værdifuldt, uanset kontostørrelse og andre faktorer.
Hyppighed af nye eventyrs forekomst
Ved aktivering får du 3 eventyr.
Derudover får du på en normalhastighedsserver:
- dag 0-2: 3 eventyr dagligt
- dag 3 - 16: 2 eventyr dagligt
- dag 17 - 63: 1,5 eventyr dagligt
- dag 64 - slutningen af serveren: 1 eventyr dagligt
Dagene tæller fra kontoaktivering, IKKE fra serverstart. Så, indenfor de første 24 timer er der 5-6 eventyr at gennemføre. Forekomsterne er halvtilfældige i løbet af dagen, så det kan ske selv i det sene spil at du modtager 2 eventyr en dag og ingen den næste. I så fald er du nødt til at 'gemme' det overskydende eventyr til den næste dag, hvis du vil fuldføre de daglige opgaver.
Da en 3x speedserver kører 3 gange så stærkt modtager du eventyrene 3 gange hurtigere end på en normalhastighedsserver:
- dag 0: 9 eventyr/dag
- dag 1 - 5,33: 6 eventyr/dag
- dag 5,33 - 21: 4,5 eventyr/dag
- dag 21 - slutningen af serveren: 3 eventyr hver 1/3 dag
Tidspunkt for stigning i genstandes niveau
For servere med normal hastighed:
- 1. generation: indtil spilverdnen er 70 dage gammel.
- 2. generation: fra dag 70 til dag 140.
- 3. generation: fra dag 140 til spilverdnen slutter.
For årlige specialservere (som Path to Pandora) med 1x hastighed:
- 1. generation: indtil spilverdnen er 50 dage gammel.
- 2. generation: fra dag 50 til dag 110.
- 3. generation: fra dag 110 til spilverdnen slutter.
På en x2 spilverden: Her vil 2. og 3. generations genstande være tilgængelig dobbelt så hurtigt som på en normal hastighed.
På en x3 spilverden: Her vil de være tilgængelig 3 gange så hurtig som på en normal hastighed.
Ændringer for special-spilverdener findes herunder:
For Codex Victoria x2:
- 1. generation: indtil spilverdnen er 25 dage gammel.
- 2. generation: fra dag 25 til dag 55.
- 3. generation: fra dag 55 til spilverdnen slutter.