Travian Answers

Lad os begynde med dit spørgsmål

Søg efter besvarede spørgsmål

For at finde et svar skal du først vælge en overordnet kategori og dernæst vælge underkategorier indtil du finder frem til dit svar. Hvis du ikke finder det svar du søger vil du kunne kontakte os direkte.

Jeg har et spørgsmål om...

Flere detaljer:

Søg via. oversigt

Foretrækker du at søge via en normal sideoversigt sådan som du kender det fra dine foretrukne internetsider? Det er ikke noget problem, du kan bruge Answers oversigtsnavigation til at finde dit svar.

Problemer med korn

Cropland

Et af de mange tidlige problemer er spillerens råstofstyring - særligt kornproduktionen. Det bliver ofte opdaget når man går til siden med råstoffelter og ser i produktionslisten: Crop Korn: 2 pr. time
Mange bygninger, råstoffelter og tropper bruger konstant korn, hvilket vises med kornforbrugssymbolet: Consumption
Feks. har en trin 1 skovhugger følgende omkostninger:
Lumber 40 Clay 100 Iron 50 Crop 60 Consumption 2

Det betyder at den hele tiden forbruger 2 korn pr. time. Dette kornforbrug er kummulativt og en trin 2 skovhugger brugere yderligere 1 korn pr. time (3 i alt).

På tværs af skærmen øverst, kan du se den nuværende beholdning, kornproduktion og kornforbrug:


For at øge kornproduktionen, kan du opgradere en kornavler, en kornmølle eller et bageri. Såfremt du lever op til forudsætningerne, vil du kunne gøre det. Bemærk at en trin 1 kornavler kræver 20 korn at opføre.

Negativ kornproduktion og dets betydning
Når du skal brødføde flere tropper og indbyggere end din kornproduktion kan bære, vil kornproduktionen blive negativ. Dette betyder at landsbyens tropper vil tømme kornkammeret. Hvis ejeren af landsbyen ikke fylder kornkammeret før beholdningen når 0, vil tropper begynde at dø af sult. Når kornproduktionen igen når 0, vil sulten ophøre.

Hvad er ledigt korn?
Dette er kornproduktionen, der er tilgængelig til at bygge eller opgradere en bygning eller et råstoffelt. Hvis du klikker på ikonet 'kornbalance' (længst til højre på billedet ovenfor), kan du se et sammendrag for den aktive by.

  • Ledigt korn er kornproduktionen minus indbyggertallet
    • Inkluderer oaser, kornmølle og bageri
    • Inkluderer ikke heltens bonus eller kornproduktionsbonus købt med guld.

Du kan se detaljerne for hver landsby via ikonet 'kornbalance' som vist herunder

Hvad er "korndød"?
Hvis forskellen mellem byens kornproduktion og kornforbrug ikke er tilstrækkelig til at du har et produktionsoverskud til at bygge nye bygninger af, så er byen korndød. Du bliver nødt til at øge din kornproduktion, før du kan bygge flere bygninger.

Begrænsninger og udeladelser:

  • Du kan altid opgradere en kornmark.
  • Kornmølle og bageri kan bygges/opgraderes, hvis de vil forøge de ledige korn.
  • Hovedbygning trin 1 kan altid bygges
  • Hvis byens basis-kornproduktion er 276 i timen (hvilket er produktionen af 6 kornmarker trin 6) eller mere, og mængden er ledigt korn er under 0, så kan hovedbygning, råstoflager og kornkammer bygges/opgraderes til trin 10.
  • Verdensvidundere er udeladt og kan altid bygges.
  • Du kan ikke bygge eller opgradere noget, hvis det ville reducere ledigt korn til under 1.
  • Du kan ikke nedrive kornmølle eller bageri, hvis det ville få ledigt korn til at flde til under 1. (en eventuel igangværende nedrivning af disse tælles allerede).
  • Helten har en basiskornproduktion på 6, uanset hovrdan dens evnepoint er sat. Denne basisproduktion følger samme regler som den almindelige råstofproduktion for helten, så den tilføjes til produktionen i den by helten tilhører. Men den øger ikke det ledige korn.
    • En død helt producerer stadig 6 korn i timen.
    • Når en helt genoplives, begynder dens råstofproduktion samtidig med dens kornforbrug.
  • For alle andre bygninger, kan du kun påbegynde opførelsen af dem, hvis du har en positiv samlet produktion (uden tropper, heltens produktion, guldbonus) igen.

Er dit spørgsmål blevet besvaret tilfredsstillende?

Ja   Neutral   Nej