Travian Answers

Lad os begynde med dit spørgsmål

Søg efter besvarede spørgsmål

For at finde et svar skal du først vælge en overordnet kategori og dernæst vælge underkategorier indtil du finder frem til dit svar. Hvis du ikke finder det svar du søger vil du kunne kontakte os direkte.

Jeg har et spørgsmål om...

Flere detaljer:

Søg via. oversigt

Foretrækker du at søge via en normal sideoversigt sådan som du kender det fra dine foretrukne internetsider? Det er ikke noget problem, du kan bruge Answers oversigtsnavigation til at finde dit svar.

Regioner og Sejrspoints

I de årlige specials siden 2014, er spillet foregået på et kort, der er baseret på oldtidens Europa og opdelt i 87 regioner. I 2017 specialen, Ild og Sand, er kortet gjort mindre så det nu er på 401 x 401 felter modsat 801 x 801 felter i den normale version.

Regioner, bosættelse og kontrol

Der er 87 uafhængige regioner som kan kontrolleres af alliancer. Dette tillader dem at samle sejrspoint og aktivere oldtidskræfter (artefakter).

Så, hvordan overtager man en region? Først skal den låses op. Dette sker når top-5 af de største alliancer i regionen har samlet mindst 4.000 indbyggere i regionen. Indbyggere fra andre alliancer, spillere uden en alliance, spiller i ferietilstand eller spærrede spillere samt Natar-landsbyer tæller ikke med. Når en region er låst op, vil den ikke kunne blive låst igen, men hvis antallet af indbyggere falder til under 4.000, så stopper regionen med at producere sejrspoint og den regionale kraft bliver deaktiveret.

Det er kun muligt at bosætte nye landsbyer i regioner, der er låst op eller er nabo til de oplåste regioner. Den eneste undtagelse for dette, er de få regioner der er i centrum, hvor nye spillere bliver placeret, og hvor man altid ville kunne grundlægge nye landsbyer.

Hvis en af alliancerne i en oplåst region formår at få over 50 % af indbyggerne i regionen (kun top-5-alliancernes landsbyer i regionen tælles med), vil den begynde at tage kontrol over regionen. Dette tager 24 timer. Hvis man er i stand til at holde på flertallet, vil man få kontrollen over regionen.

Information om indbyggertal i regionen og top-5-alliancernes andel kan ses i Statistikker -> fanen Regioner og i Ambassader, der er bygget i regionen. Vær opmærksom på at ”Regionalt indbyggertal” i statistikker viser indbyggertal for top-1-alliancen i regionen, og ikke det samlede antal i regionen.

Her er en oversigt over regionernes mekanisme:

Region status Sådan gøres det Effekter
låst Alle regioner starter låst. Kan ikke bosættes, med mindre den er nabo til en oplåst region eller er en region i centrum.
låst op Top-5-alliancerne i regionen skal opnå samlet 4.000 indbyggere i regionen. Kan bosættes og anfægtes. Kan ikke blive låst igen.
Ikke afgjort En af alliancerne skal have over 50 % af top-5-alliancernes indbyggertal i regionen. Kan vende tilbage til ”låst op” hvis alliancen mister flertallet.
Sikret Alliancen skal holde på flertallet i over 24 timer i streg. Medlemmer af den kontrollerende alliance, kan aktivere regionens oldtidskraft (hvis der er en) og alliancen modtager sejrspoints.

Oldtidskræfter og sejrspoints

Alle medlemmer i alliancen, der kontrollere en region, kan benytte sig af oldtidskraften, der er i regionen, hvis den har en. For at aktivere oldtidskraften, skal spilleren have et Skatkammer på trin 10 (for små kræfter med landsbyeffekt) eller trin 20 (for kontoeffekt). Du kan aktivere kraften hvilket som helst landsby; landsbyen behøver ikke at være i regionen for at få kraften.

Du kan aktivere en kraft i hver landsby, men kun en af dem kan have effekt for hele kontoen. Når den er aktiveret, vil kraften gælde i 24 timer, derefter kan den genaktiveres hvis alliancen stadig har kontrollen over regionen. Man har en gratis aktiveringen per dag; derefter koster hver aktivering af kraften 5 (landsbyeffekt) eller 10 (kontoeffekt) guld.

Oldtidskraften kan også deaktiveres under følgende betingelser

  • Hvis du mister landsbyen hvor den er aktiveret i
  • Hvis din alliance mister kontrol over regionen hvori kraften er
  • Hvis du udtræder af din alliance

Oldtidskræfter, selvom de er meget brugbare, er ikke den eneste nyttig ting ved at kontrollere regioner. Hvis du vil vinde, skal din alliance samle sejrspoint. Hver dag vil alliancer, der kontrollere en region tjene sejrspoint. Mængden afhænger af regionen:

  • Unik kraft: - 10 point per dag
  • Stor kraft: - 30 point per dag
  • Lille kraft: - 50 point per dag
  • Ingen kraft: - 100 eller 200 (kun i Delphi-regionen) point per dag

Den alliance, der samler flest point sammen vinder spillet. Ild og Sand-specialen vil køre i 200 dage, der er intet Verdensvidunder.

Codex Victoria

Hvis regionens indbyggertal falder under 4000, stopper regionen med at producere sejrspoint og giver ikke længere den regionale kraft.

Regionen beholder sin status (låst op, ikke afgjort, erobret, sikret) og mekanikken ved erobringsnedkøling påvirkes ikke. Den eneste ændring er at produktionen af sejrspoint stopper og regionens kræfter ikke kan ses i skatkamre.

Eksempel 1:

Regionen er låst op, men falder ned under 4000 indbyggere igen

  • Mens den er under 4000 indbyggere, får en alliance >50 % regional kontrol.
  • Erobringsnedkølingen starter. Den regionale besked 'For lavt indbyggertal' vises stadig.
  • 4000 indbyggere opnås igen.
  • Erobringsnedkølingen vises nu.

Eksempel 2:

  • Regionen er låst op.
  • Alliance A erobrede regionen.
  • Spiller B bruger oldtidskraften.
  • Regionen falder under 4000 indbyggere.
  • Alliance A får ikke sejrspoint fra regionen og kan ikke bruge regionens oldtidskraft.
  • Oldtidskraften er stadig aktiv hos spiller B - den slettes ikke, den kan blot ikke genaktiveres når effekten udløber.
  • Regionen kommer over 4000 indbyggere.
  • Alliance A får igen sejrspoint og kan aktivere oldtidskraften.

Oversigtskort

ild og sand

Er dit spørgsmål blevet besvaret tilfredsstillende?

Ja   Neutral   Nej