Travian Answers

Lad os begynde med dit spørgsmål

Søg efter besvarede spørgsmål

For at finde et svar skal du først vælge en overordnet kategori og dernæst vælge underkategorier indtil du finder frem til dit svar. Hvis du ikke finder det svar du søger vil du kunne kontakte os direkte.

Jeg har et spørgsmål om...

Flere detaljer:

Søg via. oversigt

Foretrækker du at søge via en normal sideoversigt sådan som du kender det fra dine foretrukne internetsider? Det er ikke noget problem, du kan bruge Answers oversigtsnavigation til at finde dit svar.

Artefakters effekter

Artefakter er mægtige genstande der er skabt af det ældgamle folkeslag natarerne og de giver store krafter til deres ejer.

Artefakter kan opdeles i landsbyeffekt (små artefakter) og kontoeffekt (store og unikke artefakter).

På normale servere dukker artefakterne op i midtspillet og de er i starten placeret i særlige natarlandsbyer.

Der er to måder at få et artefakt på:

  1. Du kan stjæle det med din helt. Følg links'ne for at lære hvordan du stjæler det fra natarerne eller fra andre spillere. Du kan kun bruge denne metode når du har færre end 3 artefakter. Du kan også kun stjæle artefakter med kontoeffekt på denne måde, hvis du ikke allerede har et. Som undtagelse gælder disse begrænsninger ikke når du stjæler artefakter fra dig selv.
  2. Du kan erobre den landsby der indeholder artefaktet. Dette kan gøre det muligt for dig at have flere artefakter.

Selv hvis du ejer flere artefakter, kan der højest være 3 der er aktive hvoraf kun et kan have kontoeffekt. Hvis der er 2 artefakter med kontoeffekt blandt dine 3 ældste artefakter, bliver det næste artefakt med kontoeffekt aktivt.

Hvis en spiller har 3 artefakter med landsbyeffekt og erobrer et 4. som har kontoeffekt, bliver det 3. (det nyeste) artefakt med landsbyeffekt deaktiveret og i stedet bliver artefaktet med kontoeffekt aktiveret efter nedtællingen.

Artefakter med landsbyeffekt vægter højere end artefakter med kontoeffekt. Artefakters effekt kan derfor ikke lægges oveni hinanden.

På Fødselsdagsspecial-servere (som Path to Pandora) er der ingen artefakter, men regionerne har oldtidskræfter med de samme effekter. Klik på følgende link for at lære mere om regioner og deres kræfter.

Arkitektens Hemmelighed

Stronger buildings

Bygningerne bliver mere holdbare og modstandsdygtige overfor angreb med katapulter og rambukke. Gælder ikke for bygningen Verdensvidunder, men et stort eller unikt artefakt gælder for alle andre bygninger i verdensvidunderlandsbyen.

  • Lille Artefakt – 4 gange mere holdbare
  • Stort Artefakt – 3 gange mere holdbare
  • Unikt Artefakt – 5 gange mere holdbare

Titanstøvler

Faster troops

Tropperne bliver hurtigere.

  • Lille Artefakt – 2 gange hurtigere
  • Stort Artefakt – 1.5 gange hurtigere
  • Unikt Artefakt – 2 gange hurtigere

Ørnens Øjne

Better spies

Stifindere, Equites Legati og Spejdere bliver bedre til at spionere samt at forsvare sig imod fjendtlig spionage.   Alle spioner i/på landsbyen/kontoen såvel som spioner sendt på spiontogter fra landsbyen/kontoen er påvirkede. Yderligere kan du i din forsamlingsplads se typen af tropper der angriber dig, men ikke antallet.

  • Lille Artefakt – 5 gange bedre spioner
  • Stort Artefakt – 3 bedre spioner
  • Unikt Artefakt – 10 bedre spioner

Kostplanen

Less hungry troops

Tropperne forbruger mindre korn.

  • Lille Artefakt – 50% reduktion i kornforbrug
  • Stort Artefakt – 25% reduktion i kornforbrug
  • Unikt Artefakt – 50% reduktion i kornforbrug

Trænerens Talent

Faster troop training

Tropperne trænes hurtigere.

  • Lille Artefakt – 50% reduktion i uddannelsestider
  • Stort Artefakt – 25% reduktion i uddannelsestider
  • Unikt Artefakt – 50% reduktion i uddannelsestider

Lagerplan

Great warehouse or great granary plan

Giver mulighed for at opføre et stort råstoflager eller et stort kornkammer.

Rivalernes Forvirring

Cranny + random aim

Artefaktet øger gemmesteders kapacitet og får fjendtlige katapulter til kun at kunne skyde tilfældigt. Verdensvidunder kan altid sigtes efter og rammes.

Fjolsets Artefakt

Artefact of the fool

Dette artefakt skifter effekt hver 24. timer og kan antage alle effekter som de andre artefakter har, med undtagelse af Lagerplan. Artefaktets omfang kan også skifte imellem landsby og konto hver 24. timer.

Almindelige artefakter af denne type kan også give negative effekter, eksempelvis kan tropperne blive langsommere eller forbruge mere korn. Unikke artefakter af denne type kan kun give positive effekter, men effektens omfang kan stadig skifte imellem landsby eller konto. Det kan give en hastighedsforøgelse på tropper med en faktor 1.01 for eksempel.

  • Lille Artefakt – Kan give negative effekter.
  • Unikt Artefakt – Kan kun give positive effekter.

Er dit spørgsmål blevet besvaret tilfredsstillende?

Ja   Neutral   Nej