Travian Answers

Lad os begynde med dit spørgsmål

Søg efter besvarede spørgsmål

For at finde et svar skal du først vælge en overordnet kategori og dernæst vælge underkategorier indtil du finder frem til dit svar. Hvis du ikke finder det svar du søger vil du kunne kontakte os direkte.

Jeg har et spørgsmål om...

Flere detaljer:

Søg via. oversigt

Foretrækker du at søge via en normal sideoversigt sådan som du kender det fra dine foretrukne internetsider? Det er ikke noget problem, du kan bruge Answers oversigtsnavigation til at finde dit svar.

Eventyr

Eventyr svarer til et missionssystem for din helt. Der er ingen opgaver du behøver at udføre inden for disse eventyr. Alt du skal gøre er at sende din helt til et eventyr på kortet. Når helten ankommer vil han udforske stedet på kortet og automatisk vende tilbage til din landsby hvis han overlever.


Skade ved eventyr

Den modtagne skade for hvert eventyr varierer og øges en smule fra eventyr til eventyr. Før du sender din helt på et eventyr, kan du se sværhedsgraden. “Normale” eventyr er ret lette. Både skaden og erfaringen din helt modtager er ret lav. Selv "svære" eventyr vil som regel ikke dræbe helte med 100% livspoints, men han vil modtage mere skade og få den dobbelte erfaring. Eventyrets placering (oase, vildnis, natarlandsby, osv.) har ingen betydning for den mængde skade der udøves på din helt. Et eventyr beliggende på et bjerg er lige så farligt som en eventyr inde i en natarlandsby. Du kan minimere den skade din helt modtager ved at øge heltens kampstyrke. Dette kan du gøre på to måder. Adskillige genstande tilføjer kampstyrke til din helt, men du kan også øge heltens kampstyrke ved at placere nogle evnepoints i den evne ved niveaustigning.


Eventyrs placering

Eventyr kommer omkring din hovedlandsby og alle landsbyer med en heltebygning. Hvilken by der er heltens hjemmelandsby har ikke indflydelse på eventyrenes placering. Hvis du ikke ønsker at få eventyr omkring en bestemt by, skal du altså sørge for at byen hverken er hovedlandsby eller har en heltebygning.

 

Tilgængelige eventyr kan ses på kortet. Der er også en liste over alle tilgængelige eventyr inde i heltepanelet. Der er en del ting en helt kan finde når han er på eventyr.

  • Ingenting (bortset fra skade og erfaring)
  • Rustning/Våben (ethvert muligt kvalitetsniveau)
  • Udstyr
  • Sølv
  • Råstoffer
  • Spredte tropper

Der har været mange spørgsmål omkring de varierende belønninger folk får fra deres første 10 eventyr. Du skal vide at alle får stort set de samme resultater fra de første 10 eventyr de tager. Følgende er en liste over hvad du vil modtage i dine første eventyr:

  • 1x intet andet end erfaring
  • 1x hest
  • 2x råstoffer
  • 2x sølv
  • 1x tropper (basisenhed af dit folkeslag, 3 stk for at være præcis)
  • 1x et antal bure
  • 1x Visdommens Bog
  • 1x et antal salver

Belønningerne vil altid være det samme - det er kun rækkefølgen der er forskellig. Dette betyder selvfølgelig at du ikke nødvendigvis modtager tingene i den rækkefølge jeg har skrevet dem. Derefter vil belønningerne og de fundne ting være tilfældige, men alle har den samme chance for at finde noget værdifuldt, ligegyldigt kontostørrelse og andre faktorer.

Hyppighed af nye eventyrs forekomst

Ved aktivering får du 3 eventyr.

Derudover får du på en normalhastighedsserver:

  • dag 1 - 3: 3 eventyr dagligt
  • dag 4 - 7: 2 eventyr dagligt
  • dag 8 - 21: 1.2 eventyr dagligt
  • dag 22 - slutningen af serveren: 0.6 eventyr dagligt

Da en 3x speedserver kører 3 gange så stærkt modtager du eventyrene 3 gange hurtigere end på en normalhastighedsserver:

  • dag 1/3 - 3/3: 3 eventyr hver 1/3 dag (=8 timer)
  • dag 4/3 - 7/3: 2 eventyr hver 1/3 dag
  • dag 8/3 - 21/3: 1.2 eventyr hver 1/3 dag
  • dag 22/3 - slutningen af serveren: 0.6 eventyr hver 1/3 dag

Dagene tæller fra kontoaktivering, IKKE fra serverstart. Så, inden for de første 24 timer er der 6 eventyr at gennemføre. Forekomsterne er halvtilfældige i løbet af dagen, så det kan være at du modtager 9 eventyr i løbet af de første 30 timer, og efter dette, er du nødt til at vente 30 timer yderligere for at få det 10. eventyr.

Genstandenes niveau tider

  • 1. generation: indtil spilverden er 75 dage gammel
  • 2. generation: fra dag 75 til 165 dage gammel
  • 3. generation: fra dag 165 og indtil spilverden slutter

Dagene forovenen er med normal hastighed (x1).

På en x2 spilverden: Her vil 2. og 3. generations genstande være tilgængelig dobbelt så hurtigt som på en normal hastighed.
På en x3 spilverden: Her vil de være tilgængelig 3 gange så hurtig som på en normal hastighed.


Er dit spørgsmål blevet besvaret tilfredsstillende?

Ja   Neutral   Nej