Travian Answers

Lad os begynde med dit spørgsmål

Søg efter besvarede spørgsmål

For at finde et svar skal du først vælge en overordnet kategori og dernæst vælge underkategorier indtil du finder frem til dit svar. Hvis du ikke finder det svar du søger vil du kunne kontakte os direkte.

Jeg har et spørgsmål om...

Flere detaljer:

Søg via. oversigt

Foretrækker du at søge via en normal sideoversigt sådan som du kender det fra dine foretrukne internetsider? Det er ikke noget problem, du kan bruge Answers oversigtsnavigation til at finde dit svar.

Helt

Forudsætninger: ingen

I det øjeblik du opretter en konto, vil du modtage en helt.

Helten kan sendes som opbakning til andre landsbyer ligesom enhver anden enhed. Hvis landsbyen er din, har en forsamlingsplads og du krydser af i feltet "Ændr heltens hjemmelandsby" når du sender helten til byen, kan du dog bruge helten fra den, som hvis den var blevet skabt dér. Bemærk, at hvis forsamlingspladsen i destinationsbyen bliver ødelagt inden helten ankommer til byen, vil den stadig tilhøre den by den blev afsendt fra, selv om der var krydset af i feltet "Ændr heltens hjemmelandsby", da den blev sendt til byen.

Alt efter hvilket Travianfolkeslag du har valgt, vil din helt få en speciel evne. Disse specielle evner kan ikke opgraderes af spilleren:

  • Romere:
    Helteevnen "kampstyrke" øges med 100 points istedet for 80 points pr. evnepoint han gives.
  • Gallere:
    +5 i hastighed hvis helten er til hest
  • Germanere:
    20 % plyndringsbonus (i gemmestedet) for alle enheder der angriber sammen med helten.
  • Egyptere:
    Råstofproduktion fordoblet.
  • Hunnere:
    Heltens hastighed er øget med +3 hvis den kun rejser sammen med kavaleri-enheder.

Når en helt skabes, har han 4 evnepoints der er placeret i hans råstofproduktion. Evneniveauer kan øges op til trin 100. Hver gang helten stiger et niveau, modtager han 4 ekstra evnepoints som kan bruges til at forøge hans 4 evneniveauer.

  • Kampstyrke:

    Points placeret i denne evne øger angrebs- og forsvarsværdien for helten. Bemærk venligst at din helt tæller som kavalleri såfremt han er udstyret med en hest, og som infanteri såfremt han ikke er udstyret med en hest.

  • Offensiv bonus:

    Points placeret i denne evne øger angrebsværdien for hele hæren med 0,2% pr. point (maksimalt 20%). Denne bonus gælder kun hvis helten angriber sammen med hæren.

  • Defensiv bonus:

    Points placeret i denne evne øger forsvarsværdien for hele hæren med 0,2% pr. point (maksimalt 20%). Bonusen gælder for alle egne tropper fra hele kontoen der står i samme by som helten. Andre forsvarende tropper som ikke er lavet i dine byer berøres ikke af denne bonus.

  • Råstoffer:

    Points placeret i denne evne øger råstofproduktionen i den landsby hvor helten befnder sig. Du kan vælge mellem muligheden for at øge produktionen af én råstoftype, eller fordelt ligeligt mellem alle fire typer råstoffer. Du kan frit ændre denne indstilling.

Efter at have opgraderet heltebygningen til trin 10, kan du bruge din helt til at erobre nærliggende oaser. Ved bygningens trin 10, kan én oase erobres, ved trin 15, to oaser, og ved en heltebygning trin 20, tre oaser. De oaser du ønsker at erobre skal være inden for dit 7x7-område rundt om din landsby (bemærk venligst at din landsby skal være i midten af dette 7x7-område). 

Eksemplet herunder viser "din" landsby med sort, og de oaser du teoretisk kan erobre med rødt. Tip: Du kan højst have 3 oaser pr. landsby.

Oaser der kan erobres



Det er også muligt at erobre spillerejede oaser. Du skal have mindst én åben plads i din heltebygning. Spillerejede oaser kan kun erobres ved at bruge normale angreb. Husk at du er nødt til at sende helten med i angrebene for at erobre oasen. Hvis landsbyen du angriber allerede har tre oaser når du angriber, vil det første succesfulde angreb sænke oasens loyalitet fra 100% til 0% (og dermed gøre den din). Hvis den allerede ejer to, sænkes loyaliteten kun med 60%, og hvis landsbyen kun ejer én oase, vil et succesfuldt angreb kun sænke loyaliteten med 40%.

Tropper med højere kampstyrke er naturligvis bedre og stærkere end tropper med lavere kamptyrke. Genoplivningsomkostningerne for stærkere tropper er imidlertid højere end for svagere tropper. Spillerne kan eje én helt, og hver gang han dør, kan han genoplives.

Skab en helt

Erfaring

Erfaring
Niveau Drab   Niveau Drab   Niveau Drab   Niveau Drab   Niveau Drab
0. 0   20. 10500   40. 41000
  60. 91500
  80. 162000
1. 50   21. 11550   41. 43050   61. 94550
  81. 166050
2. 150   22. 12650   42. 45150   62. 97650
  82. 170150
3. 300   23. 13800   43. 47300   63. 100800
  83. 174300
4. 500   24. 15000   44. 49500   64. 104000
  84. 178500
5. 750   25. 16250   45. 51750   65. 107250
  85. 182750
6. 1050   26. 17550   46. 54050   66. 110550
  86. 187050
7. 1400   27. 18900   47. 56400   67. 113900
  87. 191400
8. 1800   28. 20300   48. 58800   68. 117300
  88. 195800
9. 2250   29. 21750   49. 61250   69. 120750
  89. 200250
10. 2750   30. 23250   50. 63750   70. 124250
  90. 204750
11. 3300   31. 24800   51. 66300   71. 127800
  91. 209300
12. 3900   32. 26400   52. 68900   72. 131400
  92. 213900
13. 4550   33. 28050   53. 71550   73. 135050
  93. 218550
14. 5250   34. 29750   54. 74250   74. 138750
  94. 223250
15. 6000   35. 31500   55. 77000   75. 142500
  95. 228000
16. 6800   36. 33300   56. 79800   76. 146300
  96. 232800
17. 7650   37. 35150   57. 82650   77. 150150
  97. 237650
18. 8550   38. 37050   58. 85500   78. 154050
  98. 242550
19. 9500   39. 39000   59. 88500   79. 158000
  99. 247500

FAQ og anden information

Hvor meget kan en helt bære?
- En helt kan slet ikke bære noget.

Vises helte i kamprapporter?
- Ja, det gør de.

Kan jeg se en helts evner i en kamprapport?
- Nej, dette er ikke muligt.

Hvad er det maksimale evneniveau?
- Det maksimale niveau er 100 pr. evne.

Er det muligt at forsvare en landsby med flere helte?
- Ja, men den defensive bonus gives kun til tropper med samme ejer som helten der giver bonussen.

Hvornår mister en helt livspoints?
- Næsten hver gang du angriber nogen, da basisforsvaret (palads + mur) er nok til at gøre bare en smule skade.

Kan en helt bruges som eneste forsvarer eller angriber i en kamp?
- Ja, men dette anbefales ikke, da helten dør hvis han modtager mere end 90 skade (eller mister mere end 90 livspoints) i én enkelt kamp.

Hvordan beregnes heltens erfaring?
- Hver modstående død trop (erfaring/XP = kornforbrug for den døde trop) i en kamp hvor helten deltog, tilføjes som erfaring. Se tabellen herover for en liste over hvor meget erfaring der skal til før helten stiger endnu et niveau.

Modtager en helt erfaring når han dør i kamp?
- Ja, det gør han.

Hvordan deles erfaringen hvis der er flere forsvarende helte?
- Den fordeles ligeligt mellem heltene.
Eksempel: Hvis der er 3 helte, vil hver af dem modtage 1/3 af erfaringen.

Vil en helt modtage opgraderinger lavet i smedjen?
- Nej, de har ingen indfydelse på helten overhovedet - ligegyldigt hvornår opgraderingen er foretaget.

Hvornår kan jeg begynde med at erobre oaser? 
- Du har brug for en heltebygning trin 10, 15 eller 20 for hver oase du vil erobre.

Hvor mange helte kan du have ad gangen?
- Hver spiller kan kun have én helt. Hvis denne helt dør, kan spilleren vælge at genoplive den.

Kan jeg flytte min helt til en anden af mine landsbyer og bruge ham derfra til at angribe?
- Ja, når du sender helten til et af dine byer som opbakning vil du kunne sætte en flueben om at ændre hans tilhørsforhold.

Hvad sker der med evnerne og erfaringen når jeg genopliver helten?
- Udover at helten vil have 100% livspoints igen, vil han være den samme som før han blev dræbt. Han vil hverken miste evner eller erfaring.

Genoplivningsraten for helten
- Den er 10 pr. dag som standard på normale servere og 20 pr. dag på speed servere. Den kan dog forbedres med ting.

Får jeg stadig tingene hvis min helt dør på et eventyr?
- Nej.

Hvor kan jeg ændre mine helteindstillinger?
- I det øverste højre hjørne kan du se et billede af din helt. Hvis du klikker på dette, vil en side med heltens attributter åbnes.
Her kan du ændre din helts indstillinger, som fx råstofproduktionen.

Hvordan anses en helt? Kavalleri eller infanteri?
- Helten tæller som kavalleri hvis han er udstyret med en hest, og som infanteri hvis han ikke er.

Mister jeg mine ting hvis min helt dør?
- Nej.

Kan jeg give min helt et navn?
- Nej.

Hvordan kan jeg genoplive min helt?
- Hvis din helt døde, åbner du bare dine helteindstilinger. Her kan du genoplive ham - du behøver kun råstoffer til at gøre dette. Han kan dog også genoplives med bestemte ting.

Gælder en helts kampstyrke både for angreb og forsvar?
- Ja.

Hvad betyder "Din helt vil ikke forsvare den landsby den hører til på nuværende tidspunkt." i min helts indstillinger?
- Dette betyder at han ikke vil deltage i forsvaret af den by han befinder sig i på nuværende tidspunkt. Selvom denne function er slået til, vil han dog forsvare landsbyen hvis han er sendt som opbakning i en anden spillers landsby eller i en af dine egne landsbyer som ikke har en heltebygning.

Hvad er genoplivningstiden for min helt?
- (niveau+1) timer, dog maksimalt 24 timer.

Min helt dør hele tiden. Hvad kan jeg gøre?
- Du er nødt til at forbedre hans kampstyrke for at undgå dette.

Kan ting som salver stjæles fra min helt?
- Nej.

Er der nogen måde at handle eller sende ting mellem spillere eller indenfor alliancen?
- Nej.


Er dit spørgsmål blevet besvaret tilfredsstillende?

Ja   Neutral   Nej